Enciklopedija Wiki
Advertisement

Događaji[]

  • Publije Alfen Var i Publije Vicinije služe kao rimski konzuli.
  • Gaj Cezar se sastaje sa partskim kraljem Fraatom V na Eufratu, gdje se umjesto bitke sklapa mirovni sporazum, kojim su Parti priznali rimsko sizerenstvo nad Armenijom.
  • Juba II od Mauretanije se pridružuje kao vojni savjetnik Gaju Cezaru u Armeniji. Za vrijeme tog pohoda upoznaje Glafiru, kapadokijsku princezu i bivšu suprugu Aleksandra od Judeje, brata Heroda Arhelaja, etnarha Judeje te se zaljubljuje u nju.
  • Artavazd III, sin Ariobarzan II, kralja Medije Atropatene, postaje kralj Armenije (do godine 4. n.e.).
  • Kineski carski regent Wang Mang započinje program osobnog bogaćenja i konsolidiranja vlasti kroz obnavljanje markiških i drugih titula za nekadašnje carske prinčeve te sistem izdašnih penzija za bivše carske službenike. Istovremeno počinje stavljati ograničenja za carevu majku - suprugu Wei i članove njenog klana.
  • Nakon vijesti o smrti Lucija Cezara, carica Livija Druzila nagovara cara Augusta da dozvoli njenom sinu Tiberiju da se kao privatni građanin vrati u Rim, nakon što je šest godina bio izgnan na Rodos.
  • Kedid postaje arhont Atene.
  • U Kini je nakon godinu dana dovršen prvi popis stanovništva: prve brojke pokazuju kako Kina ima oko 60 miliona stanovnika (59,594.978 ljudi u nešto preko 12 miliona domaćinstava). Ovaj popis je jedan od najpreciznijih u kineskoj historiji. Isti popis pokazuje da skoro milion stanovnika živi u Vijetnamu.

Rođenja[]

  • Deng Yu, kineski vojskovođa i državnik u službi dinastije Han (u. 58)

Smrti[]

  • Lucije Cezar, sin Marka Vipsanija Agripe i Julije Starije, rimski carski prijestonasljednik (u Galiji) (r. 17. pne.)

Kategorija:Godina Kategorija:I vijek

Advertisement