Enciklopedija Wiki
Advertisement

01. januar - Evro je postao zvanična valuta u 12 zemalja Evropske unije. Velika Britanija, Švedska i Danska su jedine članice EU koje su zadržale svoje nacionalne valute.

- Republika Kina zvanično pristupa Svjetskoj trgovinskoj organizaciji kao Kineski Tajpej.

- Zajednički ugovor o nadgledanju pod otvorenim nebom, prvobitno potpisan 1992. godine, zvanično stupa na snagu.

02. januar - Levi Mvanavasa postaje treći predsednik Zambije. 

- Peronista Eduardo Dualde postao novi predsjednik Argentine preuzevši težak zadatak da izvuče zemlju iz najveće ekonomske i finansijske krize u istoriji zemlje. To je bio peti izbor predsjednika države u periodu od dve nedelje.

03. januar - Generalni sekretar Ujedinjenih nacija Kofi Anan odobrio osnivanje suda za ratne zločine tokom desetogodišnjeg rata u Sijera Leoneu.

04. januar Nekoliko ljudi izgubilo život u snežnim olujama koje su zahvatile Grčku, Bugarsku i Tursku. Grčke i bugarske vlasti u najugroženijim regionima uvele vanredno stanje

17. maj -U Nišu postignut dogovor između Srpske i Makedonske pravoslavne crkve.

- Umro Ladislao Kubala, mađarsko-španjolski fudbaler i trener slovačkog porijekla.

08. juli -Okružni sud u Prokuplju osudio je na osam godina zatvora bivšeg rezervistu Vojske Jugoslavije Ivana Nikolića za zločin protiv civilnog stanovništva počinjen na Kosovu za vreme NATO bombardovanje SR Jugoslavije 1999. To je prva presuda pred domaćim sudovima za ratni zločin počinjen tokom rata na Kosovu 2003.

— Nemački diplomata Mihael Štajner je, nakon 18 meseci na čelu UNMIK-a, napustio Kosovo i otputovao u Ženevu na dužnost ambasadora Nemačke u tamošnjem sedištu UN. Novi šef UNMIK-a postao je bivši finski premijer Hari Holkeri.

09. juli -SAD ukinule sankcije na prodaju oružja Jugoslaviji, uvedene 1996.

-Vlada SAD pokrenula istragu o stečaju multinacionalne elektrodistributerske kompanije „Enron“, najvećem bankrotstvu u istoriji SAD.

Advertisement