Enciklopedija Wiki
Advertisement

.

Hasan al (; Hasan al-‘Askarī) (cca. 1. decembar 846 [1] – 1. januar 874. [2][3]) bio je jedanaesti od Dvanaest imama] koje štuju šijiti Dvanaestnici. Ime po rođenju mu je bilo Hasan ibn ‘Alī ibn Muhammad. Nadimak al-Askari je stekao od arapske riječi Asker za vojsku, i to zato što je živio u gradu Samara]) poznatom kao veliki vojni logor. Imamom je postao u dobi od 22 godine, kada mu je otac Ali al-Hadi ubijen.

Na početku imamata je došao u nemilost abasidskog] kalifa Al-Mutavakila], ali je nakon al-Mutavakilove smrti imao bolji tretman od novog kalifa [./Muntasira]. Nakon što je Al-Muntasir ubijen, novi kalif se prema šijitima] odnosio neprijateljski, te je Al-Askarija stavio u kućni pritvor]. U njemu je ostao sve do smrti pod vlašću kalifa [. Al-Mutamida].

Usprkos tome, prema šijitskoj predaji je bio žestoki kritičar abasidske vlasti, a pogotovo njenog sve većeg oslanjanja na [ turske] profesionalne vojnike, čiji su kalifi postajali marionete. Također je kritizirao sve rašireniju praksu uzimanja [. kao roblje].

Sahranjen je u znamenitoj džamiji al-Askari Samari.[4]

Imao je sina po imenu [. Muhamed al-Mahdi] (r. 869) za koga šijiti-dvanaestnici vjeruju da je dvanaesti imam koji se [. krije] i koji će se jednom pojaviti da donese pravdu na svijet.

Izvori[]

  1. 8. Rabi' al-thani 232 AH
  2. 8. Rabi' al-awwal 260 AH
  3. Template:Cite book
  4. Eliash, J. "Ḥasan al- ʿAskarī , Abū Muḥammad Ḥasan b. ʿAlī." Encyclopaedia of Islam, Second Edition. Edited by: P. Bearman , Th. Bianquis , C.E. Bosworth , E. van Donzel and W.P. Heinrichs. Brill, 2010. Brill Online. Augustana. 13 April 2010 <http://www.brillonline.nl/subscriber/entry?entry=islam_SIM-2762>

Eksterni linkovi[]

Advertisement